Open Innovatie wordt nu al bijna een decennium lang gehyped. Ondanks het feit dat veel onderzoekers de belangrijkste aspecten van Open Innovation – naar de definitie van Chesbrough uit 2003, en later geherdefinieerd in 2010 – uitgebreid onder de loep hebben genomen, is het concept Open Innovatie toch enigszins onduidelijk geworden, met als gevolg dat Open Innovatie vaker dan niet wordt verward met gerelateerde terminologie, zoals (eeuwenoude) samenwerken, co-creatie en transparantie. Het wordt dus tijd om keuzes te maken… what is Open Innovatie en wat is Open Innovatie niet?

Ed Cottam, een promovendus op het vlak van Open Innovatie aan de Newcastle Business School, is onlangs een uitgebreid onderzoek gestart om het onderwerp tot de kern terug te brengen. Hij hoopt hiermee het kernconcept te identificeren en daarmee alle randverschijnselen te elimineren.

Hij heeft daarbij uw belangrijke expertise nodig om zoveel mogelijk (kwalitatief hoogwaardige) informatie te verzamelen als nodig is. Als u ervaring heeft met Open Innovatie, doet u hem (en de community) een groot plezier door onderstaande vragen (in het Engels) te beantwoorden. Als u uw e-mail achterlaat, ontvangt u een rapport met de resultaten in uw inbox.

  1. Please specify your current position/organisation and your experience with Open Innovation. Please specify an URL to your Linkedin-account so that Ed Cottam is able the check your credentials (for research purposes).
  2. Currently, what are the key on-going debates within open innovation?
  3. What are the key perspectives in open innovation?
  4. What resource(s) would you recommend a PhD student study, providing an excellent account of the chronological development, perspectives and debates in open innovation? This could be a thesis, article(s) or book(s).
  5. If you were to train a student for 8 weeks so they could produce an excellent, PhD standard literature review on open innovation and you had a million dollars on the line, what would you have them focus on? What would that programme look like?
  6. Do you know any researchers who’ve tackled this corpus very effectively and efficiently? Who are they? What did they do that was different?
  7. What are your favourite open innovation instructional books and resources? If a PhD student had to teach themselves, what would you suggest they use?

Wie is de eerste?