50+ Business Cases over Innovatie & Ondernemerschap

In het afgelopen semester, hebben we op Avans een nieuwe cursus ontwikkeld waarin we studenten vroegen om business cases te verzamelen over innovatie & ondernemerschap, met als doel om ze te analyseren en bediscussiëren. De cursus was gebaseerd op het volgende model: De volgende lijst is samengesteld uit de cases die de studenten hebben gevondenen gaan veelal over de Lean Startup, de Lean `enterprise, Corporate Entrepreneurship en Agile. Als u [&hellip

Room for Innovation: gratis workshop 20 januari in Den Bosch

Op 20 januari aanstaande verzorgt OpenInnovatie.nl een gratis workshop op Avans Hogeschool in ‘s-Hertogenbosch. Het evenement is georganiseerd door de opleiding Advanced Business Creation. Er vinden o.a. twee workshops plaats, één over innovatiemanagement en open innovatie. Bovendien worden er ook resultaten teruggekoppeld van een groot onderzoek naar de innovatiekracht van het MKB uit Nederland. Klik hieronder om naar de site te gaan en je in te schrijven. Nog maar enkele [&hellip

innovationoutcome
Twee Scans om de Innovatiekracht van uw Organisatie te Testen

In samenwerking met Avans Hogeschool (Advanced Business Creation) presenteren wij hieronder twee verschillende scans die u kunt invullen om het innovatiepotentieel van uw organisatie te meten. De eerste test, gebaseerd op John Bessants en Joe Tidds Managing Innovation richt zich op 5 verschillende aspecten die samenhangen met het managen van innovatie in uw organisatie. De tweede test, gebaseerd op Keeley’s Ten Types of Innovation raamwerk laat u een overzicht zien [&hellip

golf bal deloitte student open 10
Overheid kan innovatiekracht verhogen door Open Data

In zijn blog ‘Hoe Puck kan inspireren tot een meer open overheid’ stelt Maurice Fransen dat de overheid data kan vrijgeven en daarmee de innovatiekracht kan faciliteren. Maurice schrijft: “Een jongetje van dertien opende het overheidscongres ‘Open Data NEXT’ dat ik onlangs bezocht. Puck stal de show met een applicatie die hij had gebouwd en die achter hem op een scherm werd getoond: een grafische weergave van alle tweets en [&hellip

Sustainability_Banner
De 3 Fases om te komen tot Responsible Innovation

De laatste maanden zien we steeds meer berichten over “Responsible Innovation” in de wetenschappelijke social media. Het thema is ontwikkeld uit Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen als een onderwerp dat zich meer dan voorheen richt op het effect en de consequenties van innovatie op de lange termijn. Dit kunnen technologische effecten zijn, antropolighsche effecten en ethische effecten. Het fundament van het onderzoek ligt in het Collingridge Dilemma: The Collingridge dilemma is a methodological quandary in [&hellip

Volgende pagina »