snapshot
Schematisch overzicht van het Innovatie-Ecosysteem (Infographic)

Het innovatie-ecosysteem Het innovatie-ecosysteem is een van de minst onderzochte onderwerpen in de organisatiekunde. Aan de ene kant omdat het beleidsonderzoekers meestal de neiging hebben om zich meer te richten op polls, verkiezingen en internationale samenwerkingen en aan de andere kant omdat praktijkgerichte onderzoekers meestal de neiging hebben om zich meer te richten op organisaties en interorganisationele samenwerkingsverbanden. Als één van de weinigen publiceert uitgeverij Edward Elgar met enige regelmaat [&hellip

innovationoutcome
Twee Scans om de Innovatiekracht van uw Organisatie te Testen

In samenwerking met Avans Hogeschool (Advanced Business Creation) presenteren wij hieronder twee verschillende scans die u kunt invullen om het innovatiepotentieel van uw organisatie te meten. De eerste test, gebaseerd op John Bessants en Joe Tidds Managing Innovation richt zich op 5 verschillende aspecten die samenhangen met het managen van innovatie in uw organisatie. De tweede test, gebaseerd op Keeley’s Ten Types of Innovation raamwerk laat u een overzicht zien [&hellip

Drukwerk
Ten Types of Innovation

Eén van de meest interessante boeken op het gebied van innovatie in de afgelopen jaren is “Ten Types of Innovation: the discipline of building breakthroughs” door Larry Keeley. Ten Types of Innovation beschrijft verschillende vormen van innovatie, verdeeld over drie categorieën: configuration, offering, experience. Een must-read voor iedereen die met innovatie te maken heeft! Het boek is te koop via bol.com. Het volledige bestand kan gedownload worden van de website van [&hellip

golf bal deloitte student open 10
Overheid kan innovatiekracht verhogen door Open Data

In zijn blog ‘Hoe Puck kan inspireren tot een meer open overheid’ stelt Maurice Fransen dat de overheid data kan vrijgeven en daarmee de innovatiekracht kan faciliteren. Maurice schrijft: “Een jongetje van dertien opende het overheidscongres ‘Open Data NEXT’ dat ik onlangs bezocht. Puck stal de show met een applicatie die hij had gebouwd en die achter hem op een scherm werd getoond: een grafische weergave van alle tweets en [&hellip

Sustainability_Banner
De 3 Fases om te komen tot Responsible Innovation

De laatste maanden zien we steeds meer berichten over “Responsible Innovation” in de wetenschappelijke social media. Het thema is ontwikkeld uit Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen als een onderwerp dat zich meer dan voorheen richt op het effect en de consequenties van innovatie op de lange termijn. Dit kunnen technologische effecten zijn, antropolighsche effecten en ethische effecten. Het fundament van het onderzoek ligt in het Collingridge Dilemma: The Collingridge dilemma is a methodological quandary in [&hellip

Volgende pagina »